فرایند ویزیت اول در مرکز درمان ناباروری نوین

در مرکز ناباروری نوین، گرفتن نوبت ویزیت اولیه هم به صورت حضوری و هم به صورت تلفنی امکان پذیر است.

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده در اولین مراجعه حضوری:

ویزیت نوبت اول شامل: تشکیل پرونده نازایی، انجام سونوگرافی ترانس واژینال، انجام آزمایش اسپرموگرام در صورت نیاز، ویزیت پزشک متخصص زنان و درخواست آزمایش های مورد نیاز جهت ارزیابی زوجین از جمله: درخواست عکس رنگی رحم، آزمایشات هورمونی، سونوگرافی داپلر، سونوگرافی کبد و پستان، درخواست پاپ اسمیر و درخواست مشورت پزشکی در صورت داشتن سابقه بیماری خاص جهت اخذ اجازه درمان و استفاده از داروهای نازایی و … می باشد. در نهایت تشخیص و تعیین پروتکل درمانی بسته به نتایج آزمایشات انجام شده صورت می گیرد.

بر اساس نتیجه اسپرموگرام انجام شده در همان روز مشخص می شود که آیا به اقدامات تشخیصی تکمیلی دیگر از جمله: تکرار مجدد آزمایش اسپرموگرام، انجام آزمایش بررسی کروموزومی و یا نمونه برداری از بیضه قبل از شروع درمان ناباروری نیاز است یا خیر.

روش های درمانی پیشنهادی ممکن است یکی از روش های تحریک تخمک گذاری (IO)، تلقیح اسپرم داخل رحم (IUI) ، لقاح خارج رحم (IVF)، میکرواینجکشن یا تزریق اسپرم به سیتوپلاسم تخمک در محیط آزمایشگاه (ICSI) میباشد.

احتمال موفقیت روش IUI، حدود ۲۵-۲۰ درصد، روش IVF حدود ۴۰-۳۵ درصد و روش میکرواینجکشن در حدود ۵۰-۴۰ درصد می باشد.

 هزینه های انجام هر کدام از روشهای پیشنهادی، با توجه به آزمایشهای تشخیصی جانبی، تعداد سونوگرافی های لازم، نوع داروهای لازم جهت تحریک تخمک گذاری و …. بسیار متفاوت خواهد بود.

توجه : در صورت تمایل به داشتن کپی از کل پرونده، حضور همزمان خانم و آقا با در دست داشتن اصل شناسنامه الزامی است، در غیر اینصورت کپی پرونده خانم فقط به خانم و کپی پرونده آقا فقط به آقا تحویل داده می‌شود.

توجه : خواهشمنداست قبل از تحویل هرگونه مدرک پزشکی به مرکز جهت تکمیل پرونده نازایی، از تمام مدارک شخصی خود، کپی تهیه فرمایید.